КИЇВСЬКА ОБЛАСНА ОРГАНІЗАЦІЯ ПРОФСПІЛКИ ПРАЦІВНИКІВ ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Макарівська районна організація
Меню сайту

Корисні посилання
  • Київська обласна організація Профспілки працівників освіти і науки України
  • ЦК Профспілки працівників освіти і науки України
  • Федерація Профспілок України

  • Форма входу


    Календар
    «  Квітень 2017  »
    ПнВтСрЧтПтСбНд
         12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930

    Пошук

    Архів записів

    Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Вітаю Вас, Гість · RSS 27.04.2024, 00:55

    Головна » 2017 » Квітень » 27 » Аналіз результатів PISA з точки зору якості життя учнів
    14:30
    Аналіз результатів PISA з точки зору якості життя учнів

    Нещодавно опублікованому дослідженні результатів міжнародних екзаменів PISA 2015 року розглянуто вплив якості життя учнів на їх успішність, а також роль сім'ї, вчителів і шкільних громад у забезпеченні якісної освіти для всіх.

    Освіта виходить далеко за межі тестування і оцінювання. 19 квітня Організація економічного співробітництва і розвитку (ОЕСР) опублікувала звіт дослідження, в якому підкреслюється важливість якості життя учнів для забезпечення якісної освіти. Висновки дослідження ґрунтуються на відповідях учнів на опитування, яке проводилося водночас з тестовими завданнями у 2015 році.

    У рамках дослідження термін «якість життя» 15-річних учнів визначався як рівень задоволення життям, виходячи з психологічних, соціальних, матеріальних умов.

    Основні висновки

    Висновки звіту проливають світло на комплексні взаємовідносини між якістю життя учнів, їх академічною успішністю і соціально-економічними структурами, до яких вони належать.

    • Стверджується, що частота тестів не впливає на рівень тривоги учнів, пов’язаної з навчанням. Натомість, сприйняття учнями оцінювання як більш чи менш тривожного процесу визначає, наскільки вони хвилюватимуться з приводу тестів.
    • У звіті підкреслюється роль вчителів у зменшенні зазначеної тривоги, та зазначається, що учні менше хвилюються, якщо вчитель пропонує індивідуальну допомогу, коли їм важко.
    • Відносини учнів зі своїми батьками безпосередньо впливають на їх успішність.
    • Відчуття належності до шкільного середовища є важливим для самопочуття учнів. Хоча більшість учнів відчувають себе частиною шкільної спільноти, у звіті зазначається, що у декількох країнах це відчуття стало слабшим у порівнянні з 2003 роком.
    • Жорстоке ставлення ровесників є одним з факторів, який руйнує відчуття приналежності до шкільної спільноти, при цьому хлопчики страждають частіше, ніж дівчатка. У звіті також зазначається, що використання інтернету та час, проведений у ньому в позашкільні години, також є фактором, який показує ступінь інтеграції учнів до своїх навчальних колективів.

    Найбільший бар’єр – соціально-економічні обставини

    Більшість відповідей в рамках дослідження свідчать про те, що основним фактором, який впливає на успіхи в навчанні, є соціально-економічні умови життя учнів. Не існує очевидного взаємозв’язку між рівнем задоволення життям підлітків і ВВП країни. Навпаки, учні з країн з низьким рівнем доходів навіть демонструють вищий рівень задоволення життям, ніж учні з розвинених країн. Однак учні, які проживають в неблагополучних умовах, незалежно від країни, мають набагато менше шансів отримати вищу освіту.

    Учні з неблагополучних сімей частіше працюють, щоб заробити гроші, ніж учні з благополучних сімей. Учні, які працюють, як правило, отримують нижчі оцінки, відчувають себе сторонніми в школі, мають менші очікування щодо подальшої освіти, нерідко запізнюються в школу і пропускають уроки.

    Рекомендації Організації економічного співробітництва і розвитку

    Основними можливостями для покращення ситуації, на думку авторів дослідження, є:

    • Виявлення та обмін найкращими практиками підвищення внутрішньої мотивації до успіху.
    • Створення можливостей учням приймати обґрунтовані рішення щодо майбутнього навчання.
    • Забезпечення ефективного навчання вчителів з питань класного керівництва та взаємовідносин.
    • Попередження буллінгу і надання підтримки, як його жертвам, так і кривдникам і спостерігачам.
    • Заохочення залучення батьків і усунення бар'єрів до їх участі у шкільному житті.
    • Вирішення проблем впливу соціально-економічної нерівності на сприйняття учнями себе та своїх очікувань від майбутнього.
    • Розкриття переваг активного і здорового способу життя.
    • Сприяння нешкідливому для здоров’я та продуктивному використанню інтернету.

    Реакція на звіт

    Генеральний секретар Інтернаціоналу освіти Фред ван Левен зазначає, що звіт PISA 2015 щодо якості життя учнів підкреслює важливу роль шкіл у громадах. «Відчуття приналежності учнів до шкільного колективу є особливо важливим для їх успішності і самопочуття. Фактично концепція «щасливої школи» підкреслює, наскільки важливе місце займає школа і вчителі в житті молодих людей. По суті, у звіті неявно спростовується думка, що школи і вчителів можна замінити онлайн-курсами чи позашкільним навчанням».

    Ван Левен однак висловив свою стурбованість, що у звіті не враховані думки вчителів з відповідного опитування. Він зазначив, що у звіті нічого не сказано ні про негативний вплив агресивного оцінювання на вчителів, ні про наслідки для навчальних програм та штатних розкладів важливих закликів до покращення самопочуття учнів та посилення їх відчуття належності школі.

    Він також наголосив, що результати дослідження показують гостру необхідність вивчення якості життя вчителів та її взаємозв’язок з благополуччям учнів.

    У свою чергу, президент Американської федерації вчителів Ренді Вайнгартен, яка очолює Консультативний комітет ІО/ОЕСР, зазначила, що «результати цього дослідження PISA не попадуть в заголовки новин, як, скажімо, рейтинги країн, але вони є більш важливими; вони ясно свідчать про те, що якість життя учнів має велике значення. Успішні країни та школи виступають проти зациклення на тестуванні, а натомість спрямовують увагу на задоволенні дітей в класах та за межами класної кімнати. Допомогти кожному учню досягти успіху означає не тільки визначити результати тестувань, а й передбачає оцінку думки батьків і педагогів, зменшення стресу, надання доступу до змістовної навчальної програми».

    Переглядів: 409 | Додав: adminmak | Рейтинг: 0.0/0
    Профспілка працівників освіти і науки України © 2024
    Конструктор сайтів - uCoz