Головам районних і первинних
організацій Профспілки
Про недопустимість вимагання додаткових матеріалів
від педагогічних працівників, які атестуються
На численні звернення педагогічних працівників
про вимагання працівниками методичних кабінетів (центрів) під час атестації
додаткових матеріалів повідомляємо.
У пункті 3.3 Типового положення про атестацію
педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки
України від 06.10.2010 № 930 (далі – Типове положення) перераховані шляхи
вивчення атестаційною комісією педагогічної діяльності осіб, які атестуються:
1) відвідування уроків, позаурочних заходів;
2) вивчення рівня навчальних досягнень учнів з
предмета, що викладає вчитель;
3) ознайомлення з навчальною документацією щодо
виконання педагогічним працівником своїх посадових обов’язків;
4) участь вчителя у роботі методичних об’єднань,
фахових конкурсах та інших заходах, пов’язаних з організацією навчально-виховної
роботи тощо.
Типовим положенням не передбачено написання
педагогічними працівниками, які атестуються, звітів про роботу у
міжатестаційний період, оформлення папок з документами про результати своєї
роботи, планами уроків, методичними розробками, сценаріями виховних заходів,
підготовка презентацій, надання відеозаписів уроків й інших відомостей про
роботу.
Виходячи зі змісту Типового положення атестація
педагогічного працівника – це не своєрідний екзамен, а оцінка існуючого
професійного рівня. Члени атестаційної комісії не мають права вимагати від
педагогічних працівників виготовлення для атестації жодних додаткових
матеріалів. Атестаційна комісія має оцінювати здобутки педагогічного працівника
у процесі професійної діяльності.
Про недопущення вимагання від педагогічних
працівників, які атестуються, будь-яких звітів та узагальнюючих матеріалів
неодноразово зазначалось у документах галузевого Міністерства:
- лист від
04.11.2002 № 1/9-482;
- наказ
від 17.05.2005 № 297 «Про подолання проявів бюрократизму в освіті»;
- лист від
21.10.2005 № 1/9-584;
- лист від
25.10.2012 № 1/9-779 «Щодо атестації педагогічних працівників».
Власні методичні розробки, які пройшли апробацію
та схвалені науково-методичними установами, повинні мати лише педагогічні
працівники, які претендують на присвоєння педагогічних звань
"викладач-методист”, "учитель-методист”, "вихователь-методист”, "практичний
психолог-методист”, "педагог-організатор-методист”, "керівник гуртка-методист”.
Крім того, повідомляємо, що відповідно до п. 2.1
Положення про районний (міський) методичний кабінет (центр), затвердженого
наказом Міністерства освіти і науки України від 08.12.2008 № 1119, метою
діяльності методкабінету (центру) є науково-методичне забезпечення системи
загальної середньої та дошкільної освіти, організація науково-методичної
роботи, підвищення кваліфікації, професійного рівня педагогічних працівників
загальноосвітніх, дошкільних і позашкільних навчальних закладів і розвиток
їхньої творчої ініціативи у міжкурсовий період.
У п. 3.2.7 зазначеного Положення серед завдань
діяльності методкабінету (центру) визначено вивчення потреб і надання
практичної допомоги педагогічним працівникам, у тому числі в період підготовки
їх до атестації; участь у роботі атестаційних комісій, надання на звернення
відділу (управління) освіти оцінки якості навчально-виховної роботи
педагогічних працівників, що атестуються.
Контрольними функціями працівників методичних
кабінетів законодавство не наділяє.
|